06-57312948 info@hrbelicht.nl
Selecteer een pagina

Over mij

Ik ben José Lichtlee, het gezicht achter HRBelicht

Na mijn studie ben ik gestart in het HR vak. Ik heb ruim 20 jaar gewerkt in de profit en non-profit sector in diverse functies gerelateerd aan recruitment en HR. In 2021 heb ik de keuze gemaakt om het werken in loondienst om te zetten naar zelfstandig ondernemerschap. Ik zet graag mijn kennis, ervaring en praktische aanpak in voor organisaties die toe zijn aan een eerste stap op de HR afdeling en organisaties die zich willen (door-) ontwikkelen en een professionaliseringslag willen maken op het gebied van HR.

Met mijn analytische blik kom ik snel tot de kern van het vraagstuk. Met een pragmatische aanpak en probleemoplossend vermogen werk ik graag aan het opzetten of optimaliseren van de HR processen. Dit alles met een no nonsense instelling, eerlijke mening en empathisch vermogen.

Uiteraard staat in mijn werkwijze de medewerker centraal. De medewerkers zijn het meest waardevolle kapitaal van een organisatie. Ik heb oog voor de medewerker, rekening houdend met het organisatiebelang.

Curriculum Vitae

José Lichtlee-Aalders

Personalia

José Lichtlee – Aalders

06 57 31 29 48
info@hrbelicht.nl

Profielschets
  • Gedreven & ondernemend
  • Zelfstandig
  • Teambuilder
  • Analytisch
  • Verbindend
  • Open communicatie
  • Oplossingsgericht
Opleidingen

1994 – 1998
HBO Facility Management
Hogeschool Diedenoort te Wageningen

1988 – 1994
VWO
Ludger College te Doetinchem

Cursussen

Diverse cursussen, waaronder:

  • Specialist Arbeidsrecht Artec Neval
  • De bouwstenen van een Moderne HR-cyclus
  • Coachend leidinggeven
  • Performance management
  • FWG:
    • Waarderen en indelen met FWG 3.0
    • Functies beschrijven
    • Belonen in een krappere arbeidsmarkt
    • Functies indelen met FWG VVT en Gehandicaptenzorg

Werkervaring

HR Belicht

Eigenaar | november 2021 – heden

HR Belicht adviseert en support organisaties op alle facetten van het HR vakgebied.

Opdrachten:

HR Adviseur a.i.

januari 2024 – heden

Royal Kaak

HR Manager a.i.

juni 2022 – heden

Altebra Sprinklertechniek 

HR Adviseur a.i.

april 2022 – heden

Aannemersbedrijf Kormelink

HR Businesspartner a.i.

juni 2023 – september 2023

Trumpf Nederland

P&O Adviseur a.i.

februari 2022 – december 2022

Trumpf Nederland

HR Manager a.i.

augustus 2022 – november 2022

Koskamp B.V.

HR Businesspartner a.i.

december 2021 – maart 2022

Carintreggeland

HR Adviseur a.i.

november 2021 – januari 2022

De Gilde Groep

Streekziekenhuis Koningin Beatrix

HR Businesspartner | mei 2019 – oktober 2021
  • Ontwikkelen en implementeren van HR beleid en HR instrumenten
  • Advisering op het gebied van veranderkundige vraagstukken
  • Begeleiden van de organisatie in veranderprocessen
  • Betrokken bij of leiding geven aan diverse HR projecten, zoals o.a.:
    • Functiewaarderingssysteem
    • Functiedifferentiatie verpleegkundigen
    • Harmoniseren HR processen gedurende fusietraject
  • Adviserende, coachende en begeleidende rol naar management ten aanzien van diverse thema’s, zoals o.a.:
    • Arbeidsverzuim
    • Duurzame inzetbaarheid
    • Medewerkertevredenheid
    • Werving & selectie
    • Juridische vraagstukken betr. medewerkers
    • Toepassing van arbeidsvoorwaarden

Payroll Select Management B.V.

Manager Interne Controle & Kwaliteit | 2018 – mei 2019

Lid van het Managementteam. Aansturing 4 medewerkers.

Werkzaamheden:

  • Vastleggen en borgen van de (kwaliteit van de) interne processen
  • Bewaken van een uitvoering van diverse interne controles en bijsturing
  • Bijhouden van ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en deze projectmatig inbedden in de procesgang van de organisatie
  • Begeleiding en ondersteuning bij diverse externe controles
  • Verantwoordelijk voor behalen en behouden van ISO 9001 certificering
  • Onderhouden van het kwaliteitsmanagementsysteem

 

 

Payroll Select Management B.V.

HR Manager | 2012 – april 2019

Werkzaamheden:

  • Ontwikkelen van en invulling geven aan het HR beleid
  • Instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers
  • Adviesrol richting management / directie inz. personele vraagstukken
  • Zelfstandig oppakken van juridische trajecten
  • Begeleiding op het personele vlak bij overnames
  • Opstellen en onderhouden van arbeidsvoorwaardenreglement
  • Verzuimmanagement
  • Opzetten van en implementatie van diverse HR projecten, waaronder:
    • Onboarding van nieuwe medewerkers
    • Harmonisatie van arbeidsvoorwaarden
    • Implementatie van HR software
  • Aansturing van 2 medewerkers HR 

 

 

 

Select Plus 

Recruiter / Officemanager | 2008 – 2012

Werkzaamheden:

  • Werven en selecteren van medewerkers Payroll Select
  • Werven en selecteren van recruiters voor opdrachtgevers
  • Ontwikkeling franchiseformule ( opstellen franchisehandboek en franchise-overeenkomsten)
  • Uitbouwen van franchiseonderneming (werven en selecteren van franchisenemers, trainen van franchisenemers)

 

 

 

Content uitzendbureau

Diverse functies  | 1998 – 2008

Diverse functie van consulent tot interim regio manager

Werkzaamheden:

  • Plaatsen van uitzendkrachten bij opdrachtgevers
  • Bezoeken van opdrachtgevers
  • Aansturing van meerdere vestigingen in de regio Gelderland / Overijssel